Demonstrationer

Hej mina vänner. 

Jag hoppas att allt är bra med er.

Jag hörde på tvn nu när jag sitter och lyssnar under tiden jag jobbar att det har varit demonstrationer längre upp i landet och att det ska vara ikväll med över 2000 deltagare. Pga av George Floyds död. I vanliga fall hade jag inte brytt mig och jag har själv visat min åsikt genom delning i #blackoutuesday m.m. Denna brutalitet är sjuk och borde inte finnas till i vår värld 2020. Rasism bygger på okunnighet och är fruktansvärt. Speciellt när vi har så mycket tråkigheter i vår historia. Man tycker ju att människan borde lära sig någon gång.

Men, att gå ut i stora folkmassor nu i rådande situation är ju rätt så onödigt. Vi har kämpat i månader att få ner Covid19 smittan och så riskeras det att gå åt helvete för att folk måste ut och demonstrera. Snälla tänk lite längre, lite smartare. Man kan visa sitt stöd på annat sätt.

Jag förstår verkligen frustrationen i USA där det största problemet finns, samtidigt som jag inte kan förstå varför man går ut och plundrar och förstör sin egen stad/sitter eget hem. Men andra folk kan dö pga av detta, att ni går ut i stora samlingar.

Ännu en gång, snälla tänk er för. Jag och många fler vill kunna träffa våra nära och kära igen.

Ha en fin dag/Annellisaa

Kommentera inlägget här :