Dagens sysslor

Jaaaa, denna dag blev inte alls som planerat. Jag skulle på morgonsim, jag vaknade halv 10 så det blev inget med de. Stack för att öppna konto som doppresent till min blivande gudson, blev inget med de. Stack till mamma ch pappa men höll mig i trädgården då jag kände att min hals inte var som vanligt, så det blev ingen lång visit. Väl hemkommen börja jag hosta som en galning, näsan rann och jag fick panik.
Varför?
Jo för jag ska bli Gudmor på Lördag, alltså kan jag inte vara förkyld. Resten av dagen har jag gjort följande:
Ätit honung (Manuka 550+), druckit minst 8 koppar te med honung, ätit färsk vitlök, ingefära, gurglat äpplevinäger med vatten, ätit citron och apelsin och gjort ett ångbad på diverse nyttigheter däribland lavendel. Förutom detta har jag gjort de vanliga som att äta alvedon och strepsils m.m. Frågan är vad mina chanser är att vara symtomfri senast Torsdagmorgon.

Det var denna semestern de :(
Fy för vad jag hatar detta Coronamög....

Någon mer som försökt hetskurera sig av någon anledning nu i dessa tider?

Ha en fin kväll/Annellisaa 

Kommentera inlägget här :