Trött på media

Hej på er.

Ja det går ju tyvärr lite tid mellan gångerna men jag hoppas ni överlever:D

Jag har länge tänkt att jag inte vill läsa/titta på nyheterna eller Aftonbladet m.m på ett tag. Jag känner att det enda som uppmärksammas är allt det negativa i världen och det känns så tråkigt. Jag som är en känslig människa känner hur hoppet om mänskligheten rinner ut mig när jag läser nyhet efter nyhet om elände och våld och tråkigheter. 

Jag tror starkt att världen alltid har varit likadan men nu när mobilen har kamera, filmas allt, så man ser mer, samma saker som fanns men man inte såg innan.
Och av någon anledning så fokuserar media på de negativa, skrämmer upp människor till att tro att ingen är god och världen är en hemsk plats att leva på. Ibland är de sant men de finns så många människor som varje dag gör bra val i sina liv, som kämpar för andra. Varför får vi inte se mer av dem?

De kanske inte säljer? Jag vet inte
 Vad jag vet är att jag är oerhört trött på media som vi har idag. Och jag tänker ta ett uppehåll, jag ska inte läsa, lyssna eller titta på nyheter. Jag tänker i alla fall en månad fram avstå från detta. Jag tror att mitt sinne och själ kommer att må mycket bättre av de.


Någon som vill hänka på? 

Ha en underbar kväll /Annellisaa 

Kommentera inlägget här :