One love Manchester

Just nu sitter jag och tittar på One love Manchester som går på svt24. En himla vacker gest att arrangera denna koncert fylld med kända människor. Och underbart vackert att se alla människor som har kommit dit, trots allt som har hänt. Inte ska dessa idioter till människor förstöra för oss.
 
Jag kommer aldrig förstå detta hat, hur man kan döda så många helt oskyldiga människor.
Hur man kan vilja någon så illa. Och hur man dessutom kan vilja spränga sig själv för att döda andra. Alltså förstår inte folk hur vrickat detta är. Hur i helskotta kan människor vara så lätt manipulerade. Hur kan de inte i sina hjärtan känna hur fel detta är. Jag hoppas när de möter sin skapare, att de då ser vilka hemska saker de har gjort och att de får känna smärtan de har orsakat andra.
Och så tråkigt att det IS gör är att skapa mer rasism. Något jag inte vill ha i världen jag bor i. IS i sig är ju också rasism mot oss i väst världen.
Rasister, nazister, radikalister, alla dessa negativa grupper, jag ber er vänligen att öppna en bok och faktiskt göra något vettigt med ert liv.
 
Jag hoppas även att det blir ett slut på detta snart, det är inte klokt, är det inte snart slut på dessa människor.
En sak är säker och det är att vår kärlek är större än deras hat.
 
 
Taggar: fuck terror, one love manchester;

Kommentera inlägget här :