Mangokärna

Jag fick ett ryck där när klockan slog 2018 och helt plötsligt hade jag blivit intresserad av att så en massa saker.
Och då självklart utav saker som jag hade hemma. Mangon var nog mitt första projekt och nu har den blivit lite mer än 2 månader och den växr så det knackar. Jag är himla stolt över den och behandlar den som en liten prinsessa.
 
 
Mangis heter denna snygging.
 
Mangon är ju himla lätt att odla (vad jag vet än så länge)
Ta bort allt kött på mangokärnan och så dela den så du kommer in till den innersta kärnan. Plantera den i jord och var noga med att vattna den, sätt en plastpåse över den första tiden så att det blir lite växthus över den.. Jag sprutade vatten på den en gång på morgonen och en gång på kvällen och när det hade gått några dagar så hällde jag riktligt med vatten i jorden en gång. Efter det har jag fortsatt med att spruta vatten två gånger om dagen och den är hur nöjd som helst.
Och självklart ska du plantera om den när den behöver större utrymme.
Jätte kul och lätt.
Prova ni också.
 
God plantering!
 
 

</div
Taggar: #mango, #mangokarna, #odla, #plantera;

Kommentera inlägget här :